Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoofdstadpromotie met “I AMsterdam

Amsterdam gaat zichzelf promoten met deze nieuwe leus: 'I AMsterdam'. Bedenker is KesselsKramer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verantwoordelijke voor de campagne, VVD-wethouder Frits Huffnagel, zegt in Het Parool dat het een 'sterk, internationaal concept is, dat dient als logo en slogan ineen'. De stichting Amsterdam Partners moet de stad met deze citymarketing promoten bij toeristen, bewoners en bedrijven.
In de jaren tachtig werd al eens kortstondig geprobeerd de stad te verkopen met de leus 'Amsterdam heeft het', aangevuld met een lachend grachtenhuisje. ‘Maar 'I AMsterdam' is veel internationaler. Het mooie is dat het woord Amsterdam al tweederde van de leus vult. Hij moet jaren meekunnen’, meent Huffnagel van Economische Zaken. Hij had de campagne eigenlijk pas eind september willen lanceren.

related partner content for mobile comes here

‘Aan een slogan als I Love New York kun je wel zien dat een goed concept een lang leven heeft. Die leus is eind jaren zeventig ontwikkeld en nog steeds uiterst succesvol.'
Het logo is nog in ontwikkeling, maar zeker is dat de eerste drie letters een rode kleur krijgen. Het motto 'I AMsterdam' zal op alle brieven, folders en posters van de gemeentelijke bedrijven en diensten te zien zijn. Amsterdammers zijn trots op hun stad, het is leuk hier te wonen, recreëren en werken, is de boodschap van de leus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in