Overslaan en naar de inhoud gaan

Over een maand nieuw logo Yahoo!

Nog een maand en dan heeft Yahoo! een nieuw logo. Na 18 jaar. Om dit heugelijke feit te vieren en iedereen in spanning te houden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog een maand en dan heeft Yahoo! een nieuw logo. Na 18 jaar. Om dit heugelijke feit te vieren en iedereen in spanning te houden presenteert het bedrijf elke dag een logo op onder het mom ‘30 days of change’.

related partner content for mobile comes here

Naast Tumblr worden ook social media kanalen (gebruik wel de hashtag ) en ingezet. Eigen dienst Flickr (ook dit jaar een make-over gehad) wordt weer niet gebruikt.

Yahoo! heeft een nieuwe koers ingezet en daar hoort een nieuw logo bij. De kleur en het uitroepteken verdwijnen niet:

“We also want to preserve the character that is unique to Yahoo! — fun, vibrant, and welcoming — so we’ll be keeping the color purple, our iconic exclamation point and of course the famous yodel. After all, some things never go out of style.”

Op 4 september wordt het daadwerkelijke logo gepresenteerd, in de tussentijd hoopt Yahoo! onze aandacht vast te houden met een dagelijks logo. Jammer dat ze de gebruiker niet bij het proces betrekken of mee laten denken over het nieuwe logo. Co-creatie of crowdsourcing was best mogelijk geweest met de mooie diensten die ze in huis hebben, zoals Tumblr en Flickr.

Het idee voor een nieuw logo komt overigens niet uit de lucht vallen, valt te lezen op , in 2012 was Yahoo! al bezig met de restyling. Het resultaat zien we dus over 30 dagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in