Nestlé wint slag om "Have a break"


Dat heeft een adviseur van het Europees Hof gisteren volgens Het Financieele Dagblad uitgesproken. Als het Hof het advies van advocaat-generaal Juliane Kokott overneemt, heeft Nestlé een slag gewonnen in de strijd met concurrent Mars. Of dat ook tot een overwinning leidt voor Nestlé hangt wel af van de Britse rechter. Die moet nu gaan bepalen of de slogan 'Have a break' ook echt is ingeburgerd.
De uitspraak van Kokott lijkt in ieder geval een verbreding in te houden van de mogelijkheid beschrijvende slagzinnen te registreren. 'Have a break wordt in de praktijk gekoppeld aan de chocoladereep Kitkat met 'Have a break, have a Kitkat'. Die combinatie had Nestlé al gedeponeerd in een groot aantal landen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConcurrent Mars maakte hier bezwaar tegen en werd door de Britse rechter in het gelijk gesteld. Daarop stapte Nestlé naar het Hof van Beroep, dat het Europees Hof om een richtinggevende uitspraak vroeg. Als die uitspraak er definitief is, kan de Britse rechter op basis daarvan een besluit nemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid