Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé wint slag om "Have a break"

De pay-off 'Have a break' die producent Nestlé verbindt aan zijn chocoladereep Kitkat kan in aanmerking komen voor bescherming als merk.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft een adviseur van het Europees Hof gisteren volgens Het Financieele Dagblad uitgesproken. Als het Hof het advies van advocaat-generaal Juliane Kokott overneemt, heeft Nestlé een slag gewonnen in de strijd met concurrent Mars. Of dat ook tot een overwinning leidt voor Nestlé hangt wel af van de Britse rechter. Die moet nu gaan bepalen of de slogan 'Have a break' ook echt is ingeburgerd.

related partner content for mobile comes here

De uitspraak van Kokott lijkt in ieder geval een verbreding in te houden van de mogelijkheid beschrijvende slagzinnen te registreren. 'Have a break wordt in de praktijk gekoppeld aan de chocoladereep Kitkat met 'Have a break, have a Kitkat'. Die combinatie had Nestlé al gedeponeerd in een groot aantal landen.

Concurrent Mars maakte hier bezwaar tegen en werd door de Britse rechter in het gelijk gesteld. Daarop stapte Nestlé naar het Hof van Beroep, dat het Europees Hof om een richtinggevende uitspraak vroeg. Als die uitspraak er definitief is, kan de Britse rechter op basis daarvan een besluit nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in