Overslaan en naar de inhoud gaan

Geheim potje kabinet voor ja-campagne referendum

Het kabinet heeft een geheime reserve van 1,5 miljoen euro voor extra tv- en radioreclame als de campagne voor de Europese Grondwet dreigt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bericht de Volkskrant. Verder is er nog een kwart miljoen beschikbaar voor publieksonderzoek ‘ter verfijning van de strategie en de kernboodschappen’. Dat blijkt uit vertrouwelijke rapporten van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD). Het referendum over de Grondwet (in mei of juni) kost 27 miljoen euro. Daarvan is 1 miljoen bestemd voor campagnes, eerlijk te verdelen tussen voor- en tegenstanders van de volksstemming. Maar als de ‘nee-campagne’ zeer krachtig wordt, dan heeft het kabinet nog 1,5 miljoen voor zichzelf gereserveerd. Volgens de RVD moet het kabinet ‘daarop voorbereid zijn’.

related partner content for mobile comes here

Intensief onderzoek moet het kabinet informeren hoe de burger het beste te beïnvloeden is. Media die te veel aandacht aan de tegenstanders besteden, kunnen met ‘corrigerende interviews en artikelen’ worden benaderd. Het kabinet ziet programma’s als Hart van Nederland en RTL Nieuws als belangrijke podia. Bij printmedia wordt gedacht aan Metro, Sp!ts, Libelle, Panorama en Boer en Tuinder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in