Overslaan en naar de inhoud gaan

“Branche riskeert waakhond à la NMA“

Volgens Hans Hillen voorzitter van het CMC (Centrum voor Merk en Communicatie) verdienen de pogingen van de dm-branche tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hillen zei dit afgelopen dinsdag tijdens een seminar over zelfregulering.

related partner content for mobile comes here

Hij voorzag de installatie van een soort NMA voor de branche, een snelgroeiende en hardhandig optredende waakhond. Hij doelde onder andere op de Consumenten Autoriteit, die juni 2006 operationeel is.

Prisca Ancion, directeur van de Reclame Code Commissie, zag het minder zwart. De branche moet zich via een convenant invloed verwerven in de Consumenten Autoriteit. Vooral de schade beperken dus, in plaats van een pro-actief beleid te voeren. Want daarvoor ontbreekt het onder andere aan geld, wat volgens haar een gotspe is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in