Overslaan en naar de inhoud gaan

iPerfumer: app waar een luchtje aan zit?

Geurfabrikant Givaudan heeft een gratis iPhone app gelanceerd,die met behulp van de opgeven voorkeuren van de gebruiker, de best…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geurfabrikant heeft een gratis iPhone app gelanceerd,die met behulp van de opgeven voorkeuren van de gebruiker, de best passende parfum voor je kiest. In de app met de naam ‘iPerfumer’ staan meer dan 4.000 parfums voor mannen en vrouwen. De app biedt naast een geurentest ook informatie over de geur en beoordelingen van de gebruikers.

related partner content for mobile comes here

Het perfecte luchtje
Consumenten kunnen in de app een profiel aanmaken, waarin oa gevraagd wordt naar leeftijd, locatie en geurvoorkeuren. Hierna geeft de app een persoonlijke aanbeveling van enkele parfummerken.

Je zou natuurlijk verwachten dat geurfabrikant Givaudan haar eigen luchtjes in deze app zou promoten en aanbevelen, maar dat is niet het geval. “Steeds meer mensen kopen online hun luchtjes of gaan op zoek naar aanbevelingen van gebruikers op het web en kopen een geurtje zonder te ruiken. De applicatie zal steeds beter gaan werken, wanneer meer consumenten het gaan gebruiken”, aldus Giveaudan. De drijfveer achter de app-ontwikkeling door Giveaudan komt niet goed naar voren in het persbericht.

Gebruikersdata
Grootste voordeel voor deze geurfabrikant is natuurlijk de gebruikersdata. Op mijn vraag aan of er naast door de gebruikers ingevoerde gegevens worden opgeslagen heb ik van Sid Shah (Head of Technology & Innovation Givaudan) tot op heden helaas nog geen antwoord gekregen, Uit recent onderzoek door blijkt namelijk dat bijna een kwart van de gratis iPhone apps informatie doorstuurt, zonder dat de gebruiker vaak zich hiervan bewust is. Bij gratis Android apps is dit zelfs bijna de helft! Vaak proberen de gratis applicaties informatie van je te weten te komen, zoals locatie, contactpersonen en surfgedrag.

What woman want
In de film “What women want” speelt Mel Gibson een reclamemaker die kan horen wat vrouwen denken. Hierdoor weet hij precies hoe hij deze doelgroep moet benaderen en welke advertising-campagne het beste werkt. Met deze ultieme marketing tool weet het Zwitserse Givaudan straks hoe vrouwen willen ruiken..

Ultieme Marketingtool of Privacy schending? Zie onderzoek:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in