Overslaan en naar de inhoud gaan

Het merk Moss

De opmars van celebritybranding lijkt niet meer te stuiten, en het is in een nieuwe fase terecht gekomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We zijn ver weggeraakt van de tijden waarin branding betekende dat de consument zich kon vereenzelvigen met de eigenschappen, kwaliteiten en voordelen van een product. Merken bouwen gebeurt nu via identificatie met beroemdheden.

related partner content for mobile comes here

Celebritybranding is hotter dan ooit, en het is in een nieuwe fase terechtgekomen: niet langer moet een celebrity ‘smoel’ geven aan een merk, hij of zij moet het merk worden.

Daar zitten trouwens wel een paar haken en ogen aan. Neem het geval Kate Moss, de ultieme vleesgeworden risicofactor: bij drie merken werd ze de deur uitgeschopt wegens aanstootgevend gedrag. Maar ook in het algemeen moeten merken die zich willen (laten) vereenzelvigen met een beroemdheid rekening houden met krachten die ze niet in de hand hebben.

Het is namelijk altijd een kwestie van enerzijds een ster vinden die jouw merk en product precies dát gezicht geeft dat je wilt, en anderzijds het risico lopen dat de boodschap helemaal aan het zicht onttrokken raakt door de oogverblindende uitstraling van die ster.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in