Overslaan en naar de inhoud gaan

'Prijzenoorlog grootbanken op consumentenmarkt'

Er komt mogelijk een prijzenoorlog van de Nederlandse grootbanken op de consumentenmarkt nu door de fusies honderden miljoenen bespaard kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'We zetten de besparingen voor een deel in voor scherpere hypotheekrentes en hogere spaartarieven', zegt Nick Jue, bestuursvoorzitter van ING Nederland tegen Het Financieele Dagblad.
Ook Fortis wil een deel van zijn beoogde synergie doorgeven aan consumenten. 'We willen geen prijzenoorlog', zegt Jan van Rutte, bestuursvoorzitter van Fortis Bank Nederland. 'We houden de prijs-kwaliteitverhouding in de gaten, maar op een concurrerende markt als die van hypotheken en sparen zullen we synergie doorberekenen.'
Fortis verwacht door de overname 1,1 miljard per jaar te bezuinigen. ING denkt dat de winst jaarlijks 440 miljoen euro hoger uitkomt.

related partner content for mobile comes here

ING wil begin volgend jaar de Postbank-filialen in 800 postkantoren omdopen in ING-kantoren. ING heeft onlangs een adviesaanvraag ingediend bij de ondernemingsraad om 38 ING Bank-kantoren te sluiten. Door de fusie vervalt de naam Postbank.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in