Overslaan en naar de inhoud gaan

40 procent Nederlanders somber in januari

Bijna 40 procent van alle Nederlanders voelt zich in januari somberder dan anders. Een teleurstellend salarisstrookje en weinig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond, in opdracht van gratis dagblad DAG. Slechts een procent van de ondervraagden voelt zich deze maand op zijn best, de rest is vrolijker in de lente en de zomer.

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor het onderzoek van Maurice de Hond is het feit dat het maandag 21 september officieel Blue Monday is. Wetenschapper Cliff Arnall bedacht een formule waarmee hij de meest depri-dag van het jaar kan berekenen. Factoren die hierin worden meegenomen, zijn de weersomstandigheden, schulden en niet nagekomen nieuwjaarsbeloftes. Arnall voorspelde de datum voor het eerst in 2005, sindsdien is de dag bekend als Blue Monday.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in