Nintendo Wii winnaar Buzz Awards 2007


Gisteravond was de uitreiking van Buzz Awards in Pand Noord in Amsterdam.
De derde keer in het bestaan van Buzzer.nl al weer.
Er waren maar liefst 348 unieke nominaties in totaal acht categorieën. Buzzers nomineerden de producten, een jury bracht het aantal terug tot 25 finalisten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr werden acht winnaars uitgeroepen en een topwinnaar: Nintendo Wii. Dit product wat begin 2007 door de buzzers al was voorspeld als winnaar, zei oprichter Buzzer en initiatiefnemer BuzzAwards Willem Sodderland.
Voorafgaande aan de bekendmaking van de winnaars zei Sodderland: 'Op dit moment maakt Steve Jobs welke Apple-producten het komende jaar buzzable zijn. Wij danken hem van harte dat hij rekening met ons houdt.'
Sodderland meldde dat het goed gaat met Buzzer. 'Er zijn nu zo'n 30 duizend buzzers in Nederland en België en we hebben plannen om Europa in te gaan. Hoe, dat weten we nog niet. Maar het gaat eraan komen.'
De winnaars op een rijtje:
1 Nintendo Wii (ook winnaar in Elektronica & Gadgets) 25,9%
2 Hyves (winnaar in Web & Diensten) 23,2%
3 Alles is Liefde (winnaar in categorie Entertainment) 7,2%
4 Philips Wake-up Light (winnaar in Binnen &Buiten) 6,5%
5 Dove Campagne voor Echte Schoonheid (winnaar in Mode & Beauty) 6,5%
6 iPhone 6,1%
7 YouTube 4,1%
8 Nespresso (winnaar in Food & Drinks) 3,7%
9 Nick & Simon 3,1%
10 The Secret 2,0%
11 Buienradar 2,0%
12 Coca-Cola Zero 1,7%
13 Lost 1,6%
14 YOUP (winnaar in publicatie & Nieuws) 1,5%
15 Senz Paraplu 0,7%
16 TukTuk 0,7%
17 Happinez 0,6%
18 NRC Next 0,6%
19 Halo 3 0,4%
20 H&M, Roberto Cavalli collectie 0,4%
21 La Place (winnaar in Horeca & Vrije Tijd 0,4%
22 Birckenstock 0,3%
23 Innocent Drinks 0,3%
24 Oerol 0,3%
25 Betere Boeren Bed 0,3%
Wat betreft de winnaar in publicatie & nieuws: je kunt je afvragen of Youp ook zo buzzable was geweest als het blad aan het begin van 2007 was verschenen in plaats van aan het einde van het jaar. Het lag nog vers in de herinnering van de mensen. Logische winnaar was voor mij nrc.next geweest.
In 2005 won de iPod, vorig jaar Sonja Bakker.
De buzzers verwachten dat in 2008 opnieuw Nintendo (Wii Fit) het meest buzzable product wordt.
Sodderland vertelde dat Buzzer 76 marketeers heeft gevraagd naar het belang van word of mouth-marketing. 12 procent van het marketingbudget gaat naar buzz/word of mouth marketing blijkt uit het onderzoek. Het grootste deel, 26 procent, gaat nog steeds naar adverteren in print, outdoor op radio en televisie. 24 procent van het budget gaat naar onlineadverteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid