Big is beautiful


Voor een beetje campagne zijn tegenwoordig heel wat van specialisten nodig. Themareclame, media, sp, dm, pr, design: voor elk schakel in het communicatieplan moet weer een ander bureau worden ingeschakeld. Adverteerders die met een bureaugroep werken, hoeven niet ver te zoeken. Als ze eenmaal de groep hebben gekozen en de hoofdlijnen uitgezet zijn, fungeert de holding als portal. Adverteerders als Samsung en HSBC hebben niet voor niets ervoor gekozen al hun communicatie-activiteiten bij een en dezelfde groep onder te brengen, meent Martin Sorrell. Sorrell’s pleidooi past in zijn eigen straatje: hij is zelf oprichter en CEO van een van de grootste bureaugroepen ter wereld. Maar dat neemt niet weg dat hij ook oog heeft voor de tegenargumenten. Zoals het idee dat het werken met bureaugroepen saai is en bureaucratie in de hand werkt. Volgens Sorrell klopt dat niet. Het is juist zo dat een adverteerder bevrijd is van het ongemak om met elk bureautje opnieuw over allerlei procedurezaken te discussiëren: dat doet de holding wel voor hem. Zo blijft er tijd over voor datgene waar het echt om gaat: creativiteit.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid