Downloadcampagne tegen vuurwerk
Interactief reclamebureau TBWA\Interaction Company ontwikkelde de campagne. Verschillende hiphop-pers, waaronder Negative, Kimo, Brainstorm, Sage en Goldy werkten mee aan een hiphopnummer, dat weer bestaat uit 10 minisongs. Deze songs worden vanaf 17 december verspreid via peer-to-peer programma’s als eMule en Kazaa, via banners, ringtones, mini commercials en UMTS videoclips. Het nummer als geheel zal later verspreid worden via tv en radio.
De thema's van het nummer zijn vuurwerk en aftellen. De teksten van de song zijn door de rappers zelf geschreven, waarbij elke rapper zijn eigen invulling heeft gegeven aan het thema.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMarcel Wortel, managing director bij TBWA\Interaction Company, vertrouwt op het virale effect van de campagne: ‘Het is de bedoeling jongeren met deze boodschap te raken in hun eigen wereld, door artiesten die dicht bij henzelf staan. We zetten in op de peer-to-peer verspreiding van de miniclips, omdat de impact van deze verspreiding onder jongeren vele malen groter is dan via de traditionele media.’
De nummers zijn geproduceerd door Darrell Bell. De regisseuse van de clip is Peggy Steenvoorden (zij re-gisseerde eerder de clips van Dignity, E-Life en Postmen), de productie van de clip is gedaan door Bran-dedShorts. Andere partijen die belangeloos meewerken, zijn onder andere FTV, FunX, Vodafone, The Box en HotSMS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid