Overslaan en naar de inhoud gaan

Downloadcampagne tegen vuurwerk

Stichting Consument en Veiligheid komt dit jaar met een eigentijdse vuurwerkcampagne. 10 hiphopartiesten brengen in 1 nummer de gevaren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interactief reclamebureau TBWA\Interaction Company ontwikkelde de campagne. Verschillende hiphop-pers, waaronder Negative, Kimo, Brainstorm, Sage en Goldy werkten mee aan een hiphopnummer, dat weer bestaat uit 10 minisongs. Deze songs worden vanaf 17 december verspreid via peer-to-peer programma’s als eMule en Kazaa, via banners, ringtones, mini commercials en UMTS videoclips. Het nummer als geheel zal later verspreid worden via tv en radio.

related partner content for mobile comes here

De thema's van het nummer zijn vuurwerk en aftellen. De teksten van de song zijn door de rappers zelf geschreven, waarbij elke rapper zijn eigen invulling heeft gegeven aan het thema.

Marcel Wortel, managing director bij TBWA\Interaction Company, vertrouwt op het virale effect van de campagne: ‘Het is de bedoeling jongeren met deze boodschap te raken in hun eigen wereld, door artiesten die dicht bij henzelf staan. We zetten in op de peer-to-peer verspreiding van de miniclips, omdat de impact van deze verspreiding onder jongeren vele malen groter is dan via de traditionele media.’

De nummers zijn geproduceerd door Darrell Bell. De regisseuse van de clip is Peggy Steenvoorden (zij re-gisseerde eerder de clips van Dignity, E-Life en Postmen), de productie van de clip is gedaan door Bran-dedShorts. Andere partijen die belangeloos meewerken, zijn onder andere FTV, FunX, Vodafone, The Box en HotSMS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in