Overslaan en naar de inhoud gaan

De eeuw van media

De krachtsverhouding tussen creatie en media is danig verschoven. Mediabureaus nemen bij campagnes steeds vaker het voortouw, en het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De rollen in de reclame zijn omgekeerd. Was de 20e eeuw de eeuw van creatie, in de eeuw die voor ons ligt zal ‘media’ de dienst uitmaken. Bij steeds meer campagnes wordt eerst de mediastrategie bepaald en volgt daarna pas de creatieve invulling. Want het is in de strijd om de aandacht van de consument belangrijker dan ooit om te bepalen hoe hij het beste kan worden benaderd. Is dat via televisie, via sms, print of via billboards? Daarna komt pas de vraag op welke manier de reclameboodschap creatief moet worden ingevuld. Dat meer adverteerders voor deze route kiezen en eerst bij het mediabureau langsgaan, komt ook omdat mediamensen vaak breder georiënteerd zijn dan de creatieven bij de reclamebureaus. Richten die laatsten zich in veel gevallen op hun eigen kleine vakgebiedje, mediaspecialisten overzien het hele speelveld en denken ook in effectiviteit. Daarmee spreken ze een taal die de meeste adverteerders aanstaat. De kloof tussen creatie en media is voor de adverteerders overigens geen onverdeeld genoegen. Uiteindelijk is het beter als de twee samenwerken. Daarom organiseert Beiersdorf workshops waaraan creatieven en mediaspecialisten allebei deelnemen. Want ze werken tenslotte voor hetzelfde doel, en dat is: zo overtuigend en effectief mogelijk de consument zien te bereiken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in