Overslaan en naar de inhoud gaan

Huismerk in opmars

Overal ter wereld, maar vooral in West Europa, rukken de eigen merken op. Kunnen de fabrieksmerken zich nog wel handhaven?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opkomst van de discounters met hun (vaak goedkope) populaire eigen merken baart de producenten van de bestaande merken zorgen. In landen als Duitsland en Groot-Brittannië steeg het aandeel van het huismerk al tot ruim veertig procent. Valt daar voor de traditionele merken nog iets tegen te doen? Ja, maar dan moet eerst worden vastgesteld waar die populariteit van het eigen merk precies vandaan komt. Uit recent onderzoek van Europanel blijkt dat ‘kwaliteit’ en ‘innovatie’ de belangrijkste redenen zijn waarom consumenten graag eigen merken kopen. De derde voorname reden is de prijs-kwaliteit verhouding. Fabrikanten die hun marktaandeel niet verder willen zien afkalven, moeten dus zorgen dat ze goede en innovatieve producten leveren, en eventueel zelfs nieuwe kwaliteitsmerken lanceren. En wie de vijand van binnenuit wil verslaan kan natuurlijk ook nog zélf ‘eigen merk’-producten gaan maken voor retailers en discounters.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in