Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo zorg je dat bloeddonors niet afhaken

Donors binnenhalen is een ding, donors behouden iets heel anders: de customer journey van Sanquin.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Jaarlijks melden ongeveer 50.000 mensen zich aan als potentiële donor bij Sanquin. Uiteindelijk wordt 45 procent ook daadwerkelijk donor. Het hoge afvalpercentage werd een probleem voor de bloedbank. Donors binnenhalen is één ding, donors behouden iets heel anders, aldus Daphne Laeijendecker, manager Donorrelaties bij Sanquin, de afdeling waar ook marketing en communicatie richting donoren onder valt: ‘We doen veel marketingacties, vaak via sociale media. Waarbij we mensen motiveren om zich aan te melden. De meeste mensen, zo’n 95 procent, melden zich aan op onze website. We konden aanmelders echter vaak niet te pakken krijgen, ze belden niet terug, kwamen niet op afspraken. We wilden meer inzicht in waarom dat gebeurde.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in