Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaMarkt stopt met bekritiseerde prijsacties

Kortingsacties in combinatie belofte laagste prijs leveren kritiek op van consumenten
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

MediaMarkt stopt met de opzet van de prijsacties zoals btw-weg-ermee en de kortingsacties op Black Friday. 

related partner content for mobile comes here

Het concern reageert hiermee op kritiek van consumenten die zich belazerd voelen door de acties. Prijzen zouden vlak vóór de actie fors zijn verhoogd en tijdens het actieweekend met korting nog hoger zijn dan een paar dagen eerder.

Zo stond een een Bosch-condensdroger eerst te koop voor 388 euro, maar bleek de prijs  in het actieweekeinde  499 euro. Met 21 procent btw-korting betaalden Mediamarkt-klanten alsnog 412,37 euro, ruim 24 euro meer dan de week ervoor. 

Dynamische prijzen

Volgens MediaMarkt komt dit doordat het werkt met dynamische prijzen waarin het de prijzen van de concurrentie direct volgt. Prijzen kunnen daardoor dagelijks omlaag, maar ook omhoog bewegen, zegt het elektronicaconcern. 'Op die manier kunnen wij de klant altijd de beste dagprijs garanderen. In combinatie met de BTW dagen wordt dit door veel klanten niet zo ervaren.' 

MediaMarkt zegt het 'erg vervelend' te vinden dat er zoveel klanten zijn die de campagne en prijsbeleid als negatief ervaren.  

Woordvoerder Ruth Leijting: 'Wij nemen dit zeer serieus, de signalen van onze klanten zijn echt bij ons binnen gekomen. We zullen daarom ons prijsbeleid in combinatie met een kortingsactie herzien, en onderzoeken een andere insteek voor toekomstige campagnes.' Hoe die er precies uit gaan zien kon Leijting nog niet zeggen. 

Winstdrukker

De prijsacties bijvoorbeeld bij Black Friday blijken overigens ook weinig op te leveren voor het concern. De kortingen die het bedrijf gaf drukten niet alleen de winst, maar zorgden ook niet voor een significante omzetstijging.  

MediaMarkt heeft consumenten inmiddels aangeboden het bedrag te compenseren dat ze toch te veel zouden hebben betaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in