Overslaan en naar de inhoud gaan

Zes vragen aan René Repko

Rene Repko (51) liet vandaag weten dat hij weg gaat na 7,5 jaar bij de Hema als marketing-directeur. Zes vragen aan de scheidend marketeer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rene Repko (51) liet weten dat hij weg gaat na 7,5 jaar bij de Hema als marketing-directeur. Zes vragen aan de scheidend marketeer.

related partner content for mobile comes here

1.Waarom ga je weg?
René Repko: ‘Ik heb het 7,5 jaar gedaan en vond het fantastisch. Heb leuke dingen gedaan. Maar vond het ook het beste om nu maar eens het stokje door te geven. De omstandigheden zijn ook zwaar. Per 1 februari ben ik officieel weg.’

2.Wat ga je doen?
‘Weet ik nog niet. Dat is wel stoer, spannend en dapper. Ik ga eerst detoxen en resetten. Het was onwaarschijnlijk hectisch. Elke dag, elk uur, ben je er mee bezig. Zes dagen per week check je om half acht de verkoopcijfers van de dag er voor. Dat is echt slopend. Ik kijk wel wat er op me afkomt. Hoeft niet perse retail te zijn.’

3.Wie volgt je op?
‘Weten we nog niet. Ronald van Zetten (de algemeen directeur, TvV) doet tijdelijk de marketing. Hij bekijkt nog hoe hij de zaak wil inrichten.’

4.Waar ben je nu het meest trots op?
‘Ik ben trots op de vernieuwing van het merk, de formule en het design. We hebben een winkel bedacht die het fantastisch doet in het buitenland. Het design heeft nu een duidelijk handschrift. De branding is gewoon beter geworden. En op sociale media hebben we het laatste half jaar enorme stappen gezet. Op al die belangrijke en minder belangrijke lijstjes zie je de Hema in een stijgende positie. Het marktaandeel is gestegen. Meest trots ben ik op de Gouden Effie die Hema in 2009 won.’

5.Wat had er beter gekund?
‘Er zijn zoveel dingen te doen. Altijd. Moet je alles richten op expansie? Of toch maar reclame? Of toch liever CRM? Daar ben je dan lange tijd mee bezig. Ik denk dat ik nog sterker had moeten kiezen. Je kunt niet alles een beetje doen.’

6.Was het een moeilijke beslissing?
‘Ik dacht al langer dat ik dit moest doen. Maar dan wacht je toch weer tot de aangekondigde verkoop van de Hema achter de rug is. Maar die is niet doorgegaan. Dus toen dacht ik dat het tijd werd om te gaan. In deze marktomstandigheden is het een heel zware baan die je hebt. Het is een echt groot ding en ik denk dat iemand anders dat nu maar moet doen.’

Het video-interview dat ik onlangs met Repko had staat . Daarin heeft hij het ook over de keuze tussen een investeringsmaatschappij en de beurs. Repko koos voor de beurs, omdat ‘dat transparanter is’.

In 2008 werd Repko nog .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in