Wintersportsponsoring populair


Duitse sportsponsors richten zich de laatste jaren steeds enthousiaster op wintersporters. Voetbal en Formule 1 vinden ze opeens niet meer zo interessant, nu Duitse wintersporters het goed doen bij het schansspringen, de biathlon, in de bobslee, of bij het langlaufen.
De goede verrichtingen van de schaatsdames Friesinger en Pechstein zijn minder interessant, omdat schaatsen weinig publiek trekt.
Vooral voor de bekende Vierschansen tournee, denk aan uw traditionele nieuwsjaarsdag, trekken sponsors als Audi, Milka, Ruhrgas en T-Mobile waanzinnige bedragen uit, te vergelijken met Formule 1 en voetbal. De winnaar van vorig jaar, de Duitser Hannawald, trok vorig jaar veertien miljoen Duitse tv-kijkers. Een megarecord. Het noodlijdende Deutsche Telekom heeft zijn sponsorbudget met 30% verlaagd, zit niet meer in Formule 1 en voetbal, maar scoorde nu wel (met T-Mobile) bij het schansspringen.
<#FONT SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid