Overslaan en naar de inhoud gaan

Interbrand: Google is merk van het jaar

Interbrand: Google is merk van het jaar De zoekmachine Google is Merk van het Jaar 2002 geworden, volgens marketingadviesbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interbrand: Google is merk van het jaar.
De zoekmachine Google is Merk van het Jaar 2002 geworden, volgens marketingadviesbureau Interbrand. Er werden 1.315 mensen naar hun mening gevraagd en Google kreeg de eerste plek met 15 procent van de wereldstemmen.
Na Google komt computer producent Apple (14 procent) en soft drink gigant Coca-Cola (12 procent). Vierde en vijfde op de wereldlijst zijn Starbucks (11 procent) en Ikea (10 procent).

related partner content for mobile comes here

Nokia () werd eerste op de Europese lijst met 19 procent van de 1290 stemmen, gevolgd door Ikea met 16 procent en Mini met 15 procent. De vierde plek ging naar BMW (12 procent ), en de vijfde plek was voor het Zweedse merk Absolut.
Target () is de winnaar in de VS, met 19 procent van de stemmen, gevolgd door Apple (18 procent) en Starbucks (13 procent). De plaatsen vier en vijf waren voor Krispy Kreme doughnuts (12 procent) en de luchtvaartmaatschappij JetBlue. In totaal namen 1.983 mensen deel aan het Amerikaanse onderzoek.
LG Electronics () leidt de Aziatische lijst met 24 procent van de stemmen, gevolgd door Samsung (22 procent) en Sony Playstation (19 procent). 800 mensen in deze regio namen deel aan de survey.

Het onderzoek werd uitgevoerd in november en december 2002 en is een samenwerking tussen Business Week and Brandchannel.com

De Europese lijst in 20021 Nokia
2 Ikea
3 Mini
4 BMW
5 Absolut
6 Volkswagen
7 Vodafone
8 Orange
9 BBC
10 easyGroup
(easyCar, -Jet, -Value...)

De Europese lijst in2001
1 Nokia
2 Ikea
3 Absolut
4 Virgin
5 BMW
6 Orange
7 Red Bull
8 Guinness
9 al Qaeda
10 Volkswagen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in