Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Internetgebruik ten koste van tv-kijken’

Online gebruik gaat ten koste van tv-kijken, stelt een groot Amerikaans onderzoek onder internetgebruikers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet wordt steeds belangrijker gevonden als informatiebron, maar ook de twijfel aan het waarheidsgehalte ervan neemt toe. De omvangrijke studie van de Californische Universiteit UCLA stelt dat in 2002 71,1 procent van de Amerikanen online was. Dat ging vooral ten koste van tv-kijken. Internetgebruikers keken vorig jaar 5,4 uur minder televisie dan degenen die niet surften. Ook blijkt dat de respondenten internet zowel serieuzer nemen als meer wantrouwen. Ruim 61 procent hecht (grote) waarde aan internet als informatiebron. Voor alle andere media liggen de percentages lager: kranten (57,8 procent), televisie (50,2 procent) en radio (40 procent). Tegelijk groeit de twijfel aan het waarheidsgehalte van de informatie op internet groeiende. Slechts 52,8 procent van de ondervraagden vindt ‘alle of het merendeel van de online informatie’ geloofwaardig. Dat was bij het eerste onderzoek in 2001 nog 58 procent, aldus Emerce.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in