Overslaan en naar de inhoud gaan

Valentijnsdag: feest voor chocoladefabrikanten

Chocola is big business rond Valentijnsdag. Chocola in dozen verkocht altijd al goed, maar nu komen daar ook noviteiten als chocolade body…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grootste chocolade-eters wereldwijd zijn de Russen, die in 2001 303 miljoen kilo verorberden; twee keer zoveel als de Amerikanen met 151 miljoen kilo. Valentijnsdag is in Rusland nog geen lange traditie, maar zij kennen ‘Vrouwendag’ op 8 maart. De Russen zijn wel traditioneel; noviteiten maakten 1,7 miljoen dollar van de markt uit, vergeleken met 1,4 miljard die aan doosjes chocola werd omgezet en daarmee ruim 90% van de markt bepaalde.

related partner content for mobile comes here

In Brazilië vieren ze op 12 juni ‘Lover’s Day’. Brazilië is de vijfde producent van chocola wereldwijd en is tweede consument na Rusland. De Braziliaanse consument heeft een voorkeur voor hoge kwaliteit met een hoge prijs.

De V.S. domineren de chocolademarkt, met een waarde van 13 miljard in 2001. De Amerikanen gaven 2,4 miljard uit aan doosjes chocolade en 1,6 miljard aan noviteiten.
In Engeland wordt het meeste geld uitgegeven aan chocolade, en dat heeft vooral met de gestegen prijzen daar te maken. De Engelsen zijn chocaholics met 30% van de totale Europese markt. Zij geven ook het meeste geld uit aan noviteiten.

Volgens Datamonitor geven chocoladeliefhebbers hun geld het liefst uit aan een product met een bekende merknaam erop. Fabrikanten zouden zich moeten toeleggen op luxe verpakkingen, pure chocola en niches zoals biologisch, dieet en diabetes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in