Overslaan en naar de inhoud gaan

Beroering over 'godslasterlijke' ijsjes van Unilever

In Nederland is beroering ontstaan over de plannen van Unilever om onder de bekende merknaam Magnum een nieuwe reeks ijsjes op de markt te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de verpakking prijken onder meer duivelshorentjes, schrijft het Nederlandse Reformatorisch Dagblad. De ijsjes dragen de namen van de zeven hoofdzonden uit de rooms-katholieke leer: gulzigheid, ijdelheid, begeerte, luiheid, afgunst, hebzucht en wraak.

related partner content for mobile comes here

De omstreden Magnums werden anderhalf jaar geleden geïntroduceerd in Australië onder de naam 'The Seven Deadly Sins'. In Nederland zullen de ijsjes 'De Zeven Zonden' heten. 'Het reclameconcept is gebaseerd op het thema verleiding', zegt de fabrikant, de Brits-Nederlandse multinational Unilever. 'Bij ijs is dat erg belangrijk, want het is een impulsproduct.'

De vereniging 'Christenen voor de Waarheid' is verbolgen en vindt het initiatief 'godslasterlijk'. In een protestbrief aan Unilever noemt de vereniging de geplande reclamecampagne 'zeer pijnlijk' voor christenen.

Bron: Uitgeversbedrijf Tijd

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in