Beroering over 'godslasterlijke' ijsjes van Unilever
Op de verpakking prijken onder meer duivelshorentjes, schrijft het Nederlandse Reformatorisch Dagblad. De ijsjes dragen de namen van de zeven hoofdzonden uit de rooms-katholieke leer: gulzigheid, ijdelheid, begeerte, luiheid, afgunst, hebzucht en wraak.
De omstreden Magnums werden anderhalf jaar geleden geïntroduceerd in Australië onder de naam 'The Seven Deadly Sins'. In Nederland zullen de ijsjes 'De Zeven Zonden' heten. 'Het reclameconcept is gebaseerd op het thema verleiding', zegt de fabrikant, de Brits-Nederlandse multinational Unilever. 'Bij ijs is dat erg belangrijk, want het is een impulsproduct.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe vereniging 'Christenen voor de Waarheid' is verbolgen en vindt het initiatief 'godslasterlijk'. In een protestbrief aan Unilever noemt de vereniging de geplande reclamecampagne 'zeer pijnlijk' voor christenen.
Bron: Uitgeversbedrijf Tijd
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid