Overslaan en naar de inhoud gaan

Waitrose: ‘social media veroorzaken voedsel-revolutie’

Een omvangrijk onderzoek van het Britse Waitrose, waarvoor het bedrijf in het afgelopen jaar miljoenen on- en offline transacties zegt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De snelheid en impact waarmee foodtrends uitrollen zijn revolutionair toegenomen, zo stelt het moederbedrijf van Bijenkorf in zijn jaarlijkse ;Food and Drink Report’. Het aantal vermeldingen op Twitter nam voor Waitrose in het afgelopen jaar met driekwart toe, het aantal Facebook-likes steeg 50%. Sinds juli is het aantal mensen dat het bedrijf via sociale media benadert groter dan het aantal dat daarvoor e-mail gebruikt, sales via tablets nam 26% toe in een jaar, online sales als geheel steeg 40%.

Het bedrijf stelt dat social media van grote invloed zijn op de wijze waarop over eten wordt gesproken en dat is volgens het bedrijf ook weer van grote invloed op consumptiegedrag. ‘Sociale media maken mensen zeer bewust van ingrediënten en ze leren daar ook meer over. Trends verspreiden zich door sociale media in een enorm hoog tempo. Het woord &;Quinoa&; leverde dit jaar al 540.000 Instagram-posts op,’ aldus Gordon McDermott, verantwoordelijk voor de Waitrose Cookery School. Onder de meest genoemde topics binnen het Waitrose-domein kwam het bedrijf naast ‘kaas’ of ‘koffie’ ook termen als ‘glutenvrij’ tegen en ‘Heston’, (Blumenthal), eigenaar van het 3-sterren-restaurant The Fat Duck.  

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in