Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom 8 van de 10 medewerkers niet betrokken zijn bij hun werk

En hoe je dat aantal met de juiste aandacht voor managers – dus geen simpel mailtje – omlaag brengt
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[door Bea Aarnoutse, Proof]

related partner content for mobile comes here

Was 10 jaar geleden de betekenis van managers voor de mate van betrokkenheid van medewerkers nog onduidelijk, inmiddels is het wel overal bekend. De direct leidinggevende heeft een grote invloed op het engagement van zijn team. Medewerkers horen nieuws van en over hun bedrijf het liefst van hun direct leidinggevende. Het blijkt niet alleen uit verschillende onderzoeken, ook in de dagelijkse praktijk zien we het verschil elke dag.

Engaged en aligned

Waar veel te winnen is, is op het terrein van de informatievoorziening aan managers. Hoe zorgen we ervoor dat zij engaged en aligned zijn? En hoe zorgen we ervoor dat zij worden geholpen om op een inspirerende manier aan de slag te gaan met hun team. Nog te vaak wordt belangrijk nieuws met een mailtje afgedaan, nog te vaak gebeurt informatieoverdracht op een niet geïntegreerde manier en nog te vaak wordt wel geïnformeerd maar niet geïnspireerd. Inspiratie, verbinding en praktijkvoorbeelden ontbreken vaak in de uitleg richting managers: net zoals medewerkers horen ook zij het graag persoonlijk.

Visueel

Een goed verhaal blijft hangen. Liefst visueel. En het liefst persoonlijk. Recht uit het hart, oprecht. Niets voor niets is er veel aandacht voor storytelling. De wijze waarop een verhaal wordt verteld maakt het verschil. De aandacht die wordt besteed aan het zorgdragen voor een goede overdracht van het verhaal verdient zichzelf vanzelf terug. In engagement en alignment van management en daarmee een grote betrokkenheid van medewerkers.

Schaars

Is het dan allemaal somber. Nee, want gelukkig zijn er ook veel goede praktijkvoorbeelden. Alleen ze zijn nog te schaars en te vaak eenmalig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in