[Campagne] Vodafone scoort met gekaapt PR-moment van Apple
Vodafone heeft afgelopen week slim ingehaakt op de hype die gewoontegetrouw gepaard gaat met de introductie van een nieuw model iPhone. De telecom-gigant maakte daarbij enkele campagnekeuzes waarmee het de aandacht voor het nieuwe Apple-speeltje naar zich toe wist te trekken.
0.01 uur open
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuUitgangspunt daarbij was dat de winkelrelease van de eerste iPhones 6s op de 9e oktober was, op vrijdagochtend wel te verstaan.
Vodafone koos ervoor zijn winkels die nacht al om 0.01 uur open te doen, en niet alleen in Amsterdam. Het ging het land in, in de vier windrichtingen en zorgde ervoor dat er ook nachtopeningen waren in Nijmegen, Rotterdam, Maastricht en Leeuwarden.
Landelijke dekking
Om deze ‘landelijke dekking’ te onderstrepen bediende het een speciale klant die op Texel zijn nieuwe smartphone bestelde. Hij kon deze 's nachts niet ophalen - de pont vaart niet – waarop Vodafone besloot de Waddenzee na middernacht over te steken.
iPhone 6s: Ultimate Delivery
Vodafone was niet de enige die met een nachtopening werkte, ook KPN en Phone House deden dit, maar trok wel de meeste aandacht. Dat kwam onder meer doordat het media ook ’s nachts al het nodige materiaal toestuurde, inclusief het ANP, dat alle nieuwsfoto's en video's gebruikte, aldus de mensen achter de Vodafone-campagne.
Glasnost was het pr-bureau achter de Vodafone-campagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid