Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-profs: communicatie is over 15 jaar veel belangrijker dan reclame en marketing

Onderzoek legt groeiend zelfvertrouwen PR-branche bloot
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PR wordt de komende 15 jaar significant belangrijker dan reclame en marketing. Dat is althans de mening van meer dan de helft (56%) van de ondervraagde Britse PR-professionals – werkzaam bij bureaus en organisaties- in een groot onderzoek van uitgevoerd door onderzoeksbureau YouGov. Volgens de respondenten zijn PR-bureaus van de toekomst beter in staat om de complexe vraagstukken van klanten te tackelen dan de concurrenten uit ander disciplines.

related partner content for mobile comes here

Campagneconcepten 

Daarbij denken de bureaus bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van gamechanging campagneconcepten (78%), spannende film en video (55%), optimale inzet van media (60%) en het managen van brede, ongoing digital conversations met relevante stakeholders (63%). Volgens 70 van de ondervraagden zijn pr-bureaus zeer goed in staat op een leidende rol te spelen bij samenwerking tussen bureaus uit verschillende disciplines.

Content creators

Volgens een overweldigende meerderheid van de ondervraagden (96 procent) zullen de taken van bureaus breder worden, te vangen in de term ‘content creators’. OP de vraag of de term PR-bureau over 15 jaar nog bestaat, antwoordt twee derde ontkennend.

Significante daling

‘Over 15 jaar is de branche onherkenbaar’, aldus een van de ondervraagden. Kennis van digital social, video en data en brand experience wordt de kern van het bureaus, vindt een meerderheid van de ondervraagden. Kanttekening: volgens respondenten die bij de wat meer traditionele bureaus werken, blijven de aan traditionele media gerelateerde activiteiten van bureaus over 15 jaar nog even belangrijk.  Ruim veertig procent verwacht hier een significante daling.

Persbericht

Een traditioneel middel als het persbericht heeft geen glansrijke toekomst: 71 procent verwacht dat dit instrument geheel of gedeeltelijk verdwijnt.Ook telefonisch contact met het journaille neemt af de komende jaren, aldus twee derde van de ondervraagden, maar daar staat tegenover dat de relaties tussen journalisten en pr-mensen volgens 67 procent in de toekomst hechter worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in