Overslaan en naar de inhoud gaan

Vernieuwd RTL XL moet 'verbinden en vermaken'

De vernieuwde merkstijl is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen RTL, Triple IT en designbureau Wunder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is veranderd van een ‘catch up-platform’ naar een &;verzamelplek voor entertainment&;. Met de vernieuwde strategie wil RTL XL zijn gebruikers centraal stellen en verbinden met elkaar, de RTL-sterren en zijn programma’s.

related partner content for mobile comes here

Handgeschreven lettertype
Visueel kenmerkt de nieuwe merkstijl zich door een handgeschreven lettertype, warme kleuren en menselijke interactie. Daarnaast is het design gebaseerd op de zenderkleuren van RTL, maar kan deze elke willekeurige kleur aannemen. Daardoor wordt de merkstijl naast responsive en adaptief, eenvoudig en verrassend.


‘In een constant veranderende markt moet je opvallen en de klant centraal zetten om door hen omarmd te worden’, stelt Robert Overweg, lead concept en innovatie bij . ‘Je app of content moet een conversatiestarter zijn. Daarnaast moeten apps en merken hun eigen persoonlijkheid hebben. Als mens interacteer je namelijk liever met iets dat gevoel in zich heeft, dan met iets technisch.’

Volgens Patrick Klink, manager product & technology RTL Nederland, geeft RTL XL met het nieuwe design letterlijk de macht aan zijn consumenten. &;De gebruiker kan het design aanpassen aan zijn favoriete kleur en ook het videoaanbod volgt zijn persoonlijke voorkeuren. Hoe intensiever de kijker de app gebruikt, hoe persoonlijker zijn videoaanbod wordt.’

De huidige release is vanaf scratch opgebouwd om een zo fris mogelijke ervaring te bieden. De komende maanden wordt het nieuwe design verbeterd, aan de hand van gebruikerservaringen. Per 1 oktober is het nieuwe RTL XL in de lucht.

Credits
Verantwoordelijk voor realisatie: RTL Nederland, Triple IT en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in