Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever neemt superpremium ijsmerk Grom uit Italië over

‘Maar aan de smaak wordt niet gesleuteld.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever neemt premium ijsmerk uit Italië over. Grom werd in 2003 in Turijn opgericht door de twee vrienden Federico Grom en Guido Martinetti (foto). De visie die ze toen formuleerden, luidt: ‘Het beste ijs van de wereld maken, met louter ingrediënten van topkwaliteit.’ Grom heeft op dit moment 60 winkels. De nadruk ligt op Italië. De slogan die het merk voert, is: ‘Il gelato come una volta’, wat te vertalen is als ‘IJs zoals het vroeger was’. De nadruk wordt gelegd op ambachtelijkheid, eerlijke ingrediënten, geen kunstmatige toevoegingen.

related partner content for mobile comes here

Unilever zegt dat het ijsportfolio met de aankoop van Grom versterkt wordt en dat het het bedrijf helpt om verdere groei te verwezenlijken op de markt van premium consumptie-ijs. Grom blijft zelfstandig opereren en de oprichters blijven het bedrijf leiden vanuit het hoofdkantoor in Turijn.

Kevin Havelock, President Refreshment Category bij Unilever, zegt dat Grom-klanten kunnen blijven genieten van de smaken van Grom. Met de nieuwe moeder kan Grom volgens hem wel een stuk sneller opschalen dan tot nu toe het geval was.

Of Grom ook vestigingen in Nederland zal gaan openen, of dat het als ijsmerk naar de supermarkt zal worden gebracht, is niet bekendgemaakt. Evenmin de overnamesom die gemoeid is met de deal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in