Overslaan en naar de inhoud gaan

Heeft Martin Sorrell gelijk in zijn kruistocht tegen Facebook en Google?

Online mediapartijen schieten hopeloos te kort als het gaat om harde data over zichtbaarheid van reclame, vindt de WPP-baas. Heeft hij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook en Google maken er een potje van, vindt Sir Martin Sorrell.

related partner content for mobile comes here

Tijdens DMexco sprak de WPP-baas zich uiterst , dat adverteerders views in rekening brengt voor video ’s die hooguit 3 seconden in beeld zijn geweest, ook al was dat zonder geluid.

En vorige week richtte hij zijn . Sorrell windt zich erover op dat Google rekeningen stuurt voor advertenties op Youtube die door robots zijn bekeken.

Sorrell vindt online metingen zwak en zegt dat er dringend behoefte is aan harde data. ‘Voor nieuwe mediabedrijven gelden lagere standaarden dan voor traditionele concerns, omdat ze sexier zijn. Zowel Google als Facebook moeten een knieval naar adverteerders maken en sterk bewijs leveren dat advertenties door echte mensen gezien worden.’

Wat vinden we? Meet de industrie met twee maken? Moeten online mediabedrijven aan dezelfde normen voldoen als traditionele concerns?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in