Overslaan en naar de inhoud gaan

'Traditionele tv speelt nog centrale rol bij Millennials'

Jongeren tussen 12 en 34 jaar kijken tv wanneer, waar en hoe zij willen, maar lineaire tv heeft nog steeds veruit het grootste aandeel in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt BrandDeli op basis van onderzoek dat vorige week werd gepresenteerd op de Millennial Insights Day. Het gaat om het internationale onderzoek TV RE[DEFINED] van Viacom International Media Networks, een eigen onderzoek dus van het moederconcern van BrandDeli. De studie over het kijkgedrag van longform content toont aan dat traditionele tv nog steeds een centrale rol speelt in een tijd waarin jongeren kunnen kiezen om te kijken wat en wanneer ze willen.

related partner content for mobile comes here

Met het groeiend aanbod van (digitale) tv-kanalen en de komst van nieuwe devices en on demand diensten hebben jongeren meer keuzemogelijkheden dan ooit tevoren. Door het grote aanbod van kwalitatieve content is de betrokkenheid van de kijker de afgelopen jaren fors toegenomen. 63 Procent van de ondervraagden geeft aan het aanbod op tv beter dan ooit te vinden. Reden voor 53 procent van de respondenten om meer over tv te praten dan een aantal jaren geleden.

Millennials waarderen het zeer dat ze kunnen kiezen waar, wanneer en hoe (via welke device) ze content kunnen kijken. ­Vooral de flexibiliteit in het kiezen ‘wanneer’ men kan kijken, blijkt voor 64 procent van de ondervraagden het belangrijkst, meer nog dan de mogelijkheid te kijken waar of via welk device ze willen.

Ondanks het veranderende kijkgedrag heeft traditionele tv nog steeds veruit het grootste aandeel in het kijkgedrag van longform content. Mensen vinden het prettig dat tv ook voorziet in de passieve kijkbehoefte. Van de Millennials geeft 63 procent aan traditionele tv te waarderen omdat je niet hard hoeft na te denken over waarnaar je gaat kijken. Zij genieten juist van het zender- en programma-aanbod dat ze toevallig tegenkomen.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 10.500 Millennials in de leeftijd 12-34 jaar uit 14 verschillende landen, waaronder Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in