Overslaan en naar de inhoud gaan

Renault zet tweede designwedstrijd uit en volgt deelnemers via YouTube

Vier duo's strijden om de design award van Renault.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit jaar vindt de tweede editie plaats van de . Vier Nederlandse designduo’s moeten binnen 48 uur een opdracht uitvoeren. Hun vorderingen zijn te volgen via een miniserie bestaande uit vier afleveringen die op het YouTube-kanaal van Renault geplaatst worden. 

related partner content for mobile comes here

Opdracht
De acht deelnemers zijn door Kazerne Lab Eindhoven voorgedragen als een groep designers met potentie. De opdracht luidt: &;Maak een lifestyle-product waarmee je het leven een stukje eenvoudiger maakt, gebaseerd op één van de bloemblaadjes uit de designfilosofie van Laurens van den Acker’.

Filosofie
De designfilosofie van Van den Acker is geïnspireerd op het leven en wordt weergegeven in een bloem, de marguerite. Ieder blaadje van deze bloem staat voor een levensfase: verliefdheid, ontdekken, familie, werk, spelen en wijsheid. De nieuwe modellen van Renault vertegenwoordigen één van deze levensfasen.

Jury
De inzendingen worden beoordeeld door een jury onder leiding van Laurens van den Acker, hoofd design bij Renault. Daarnaast bestaat de jury uit Elmer van Grondelle, oud-docent van de TU Delft, Daan van Tulder van Ultra Studio en winnaar Renault Design Award 2013, May-Britt Mobach van Amayzine, Ton Roks van automagazine Octane.

Winnaar
De designers van het winnende ontwerp worden geholpen bij de verdere ontwikkeling en de realisatie van hun ontwerp, met een ontwikkelingsbudget en met behulp van het netwerk van Renault.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in