Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone start initiatieven tegen cyberpesten

Vodafone lanceert een emoji, een lespakket en een online platform om pesten anoniem te bespreken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vodafone begint zijn actie tegen cyberpesten met de lancering van een emoji tegen cyberpesten, die ook door Facebook en het programma Veilig Internetten wordt gebruikt.

related partner content for mobile comes here

Doneren
Matt Jones, die ook animaties maakte voor de Pixar film Inside Out, ontwierp een reeks emoji’s waar tieners vervolgens op hebben gestemd. Nederlandse jongeren kozen voor het rode hartje met witte handjes. Het hartje is verkrijgbaar in de Message+app en Vodafone voert gesprekken met Google en Apple om deze emoji ook toe te kunnen voegen aan hun emoji-sets. Voor elke gedeelde emoji met doneert Vodafone wereldwijd 0,10 cent aan anti-pestinitiatieven.

Lespakket
Naast de emoji heeft Vodafone in samenwerking met Diana Award Instituut een peer-to-peer lespakket ontwikkeld tegen cyberpesten, dat vanaf de herfst gratis beschikbaar is. Ook investeert de provider in Pezzep, een online platform om onder andere pesten (anoniem) bespreekbaar te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in