Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bureaus moeten inspiratie halen uit Silicon Valley’

In alle branches is een transitie gaande, maar de bureauwereld is er volgens Erik van Engelen van Eneco nog niet klaar voor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Foto: Kees Rijken

related partner content for mobile comes here

Of Eneco zal kiezen voor N=5 of Dawn als opvolger van FHV BBDO, is nog niet bekend. Maar als het aan directeur Consumenten Erik van Engelen ligt, gaat er wel wat veranderen in de manier van samenwerken.

‘Ik ben voor veel kortere lijnen en een strakkere aansturing’,  zegt hij in een interview met Adformatie. ‘En ik vraag ook aan het bureau om ons daarop te challengen. Ik wil de leadtime van briefing tot de start van campagnes echt verkorten.’

Hij vindt ook dat er ‘best wat’ discussies in de bureauwereld worden gevoerd die ‘off topic’ zijn voor adverteerders: over wie het nu beter weet, pr- of reclamebureaus, en over hoe ‘zingevend’ communicatie moet zijn. 

‘Wij halen enorm veel inspiratie uit Silicon Valley en de Singularity University. Wat mij betreft mogen bureaus veel meer inspiratie halen uit Silicon Valley dan uit Cannes.&;

Leren van transitie

Volgens Van Engelen is in veel branches een transitie gaande, &;maar ik mis het gevoel voor urgentie bij de reclamebureaus en het doorklappen naar een nieuwe wereld, het zoeken van de verbinding&;. 

Illustratief: hij is ‘wel negen keer’ gebeld door bureaudirecteuren die met Eneco willen werken, &;maar er zijn er maar weinig die tegen mij zeiden: ik wil met jullie spreken over wat transitie in het algemeen betekent en wat we ervan kunnen leren&;.

Wat Van Engelen betreft mag de discussie &;wel wat meer&; worden aangezwengeld door Vea en BVA. &;Ik vind dat de bureauwereld absoluut nog niet klaar is voor de transitie waar ze eigenlijk al middenin zitten.’

Lees het volledige interview met Erik van Engelen (alleen voor abonnees)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in