Overslaan en naar de inhoud gaan

Initiative zet Google Preferred in voor Plus Retail

Het mediabureau heeft daarmee een primeur in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Google Preferred programma werd onlangs in de Verenigde Staten geïntroduceerd. Initiative gaat het nu voor klant Plus Retail inzetten in Nederland en is daarmee het eerste mediabureau. Pas in januari wordt Google Preferred in Nederland verder in de markt gezet.

related partner content for mobile comes here

Google Preferred biedt adverteerders de mogelijkheid om naast de reguliere targeting (geslacht en leeftijd) in te kopen binnen de top 5 procent meest engaging kanalen binnen YouTube. 

Doordat adverteerders met Google Preferred de keus hebben uit de publieksfavorieten, bereiken campagnes een meer betrokken publiek. Dat heeft een positieve uitwerking op de waardering en herkenning van de commercial, aldus Initiative. &;De eerste campagnes laten een significant hogere merkbekendheid en reclameherinnering zien ten opzichte van &;normaal&; ingekochte campagnes.&;

Online video is inmiddels een vast onderdeel van de mediamix van Plus geworden, naast tv. Plus wil online video inzetten voor de PlusBricks spaaractie, waarbij klanten hun eigen supermarkt kunnen bouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in