Overslaan en naar de inhoud gaan

ING wint award voor de best communicerende bank van Nederland

Nationale Nederlanden winnaar van de Insurance Communication Award
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ING wint de &;Banking Communication Award&;, de prijs voor de best communicerende bank van Nederland. Nationale Nederlanden is de winnaar van de &;Insurance Communication Award&;, de prijs voor de best communicerende verzekeraar van Nederland. Samen met andere banken en verzekeraars dienden zij een case in die door een deskundige jury en consumenten op diverse communicatie-aspecten is beoordeeld. De awards werden uitgereikt tijdens het GfK Finance Congres dat donderdag 1 oktober plaatsvond.

related partner content for mobile comes here

ING

ING wint de &;Banking Communication Award&; met de campagne &;Financieel Fit&;. De campagne had als doel om consumenten financieel bewust te maken. Hiervoor werden onder andere tv-commercials ingezet, het tv-programma &;Hoeveel ben je waard?&;, online banners en video&;s, kantoorposters, folders en een app voor de mobiele telefoon.

De jury benadrukte het klantbelang dat in de campagne centraal stond en gaf voor dit aspect gemiddeld een 8.0, wat één van de hoogste scores was. Uit het consumentenonderzoek bleek dat de campagne hoog scoorde op het informatieve aspect. Daarnaast vonden de consumenten deze campagne goed passend bij het merk ING. Hiervoor gaf men een rapportcijfer 7.2.

Nationale Nederlanden

Nationale Nederlanden wint de &;Insurance Communication Award&; met de &;Care-Campagne&;, waar particuliere klanten werden ingeschakeld om zakelijke klanten te ondersteunen bij een bepaald probleem. Een van de onderdelen van de campagne was dat particuliere klanten van Nationale Nederlanden bonnen ontvingen die ze konden besteden bij fruittelers die door Rusland werden geboycot. Het primaire doel van de campagne was niet het genereren van publiciteit, maar het helpen van klanten. Daarom zijn er geen massamedia ingezet, maar is gericht gecommuniceerd door middel van internet, bijeenkomsten en nieuwsbrieven.

De jury prees het creatieve aspect van de campagne, dit werd door de jury beoordeeld met een 8.2. Consumenten vonden de campagne opvallend (7.9) en onderscheidend (8.0). De campagne van Nationale Nederlanden scoorde op het aspect handelen in klantbelang het hoogst met een 7.3.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in