Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouw krijgt 24 uur de tijd om via KLM’s sociale media geld in te zamelen voor een vliegticket

De luchtvaartmaatschappij wil met dit experiment ‘de kracht van zijn sociale netwerk testen’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KLM stelt zijn socialemediakanalen ter beschikking voor een crowdfundingproject genaamd . Een vrouw genaamd Juanita ‘krijgt’ van de luchtvaartmaatschappij 24 uur de kans om met behulp van KLM’s socialemedianetwerk een vlucht naar haar familie in Canada te laten bekostigen.

related partner content for mobile comes here

Niet kunnen betalen

Karlijn Vogel-Meijer, manager social media KLM zegt dat de maatschappij regelmatig verzoeken krijgt om een ticket te doneren/geven van mensen die graag willen vliegen, maar geen ticket kunnen betalen.

‘Met dit socialemedia-actie kunnen we kijken hoe ons sociale netwerk tegenover dit soort verzoeken staat. Uit de stapel verzoeken heeft het webcareteam het verhaal van Juanita geloot. Juanita heeft haar familie in Canada al jaren niet gezien.’

KLM zegt deze pr-actie te beschouwen als een experiment. Vogel-Meijer: ‘We zijn op sociale media groot geworden door ‘trial and error’ en we zien FlightFunding echt als een experiment.’ Vanochtend is de oproep voor geplaatst op KLM’s socialemediakanalen en kunnen mensen tot morgenochtend 9 oktober 7:00 uur doneren.

Het creatieve concept van deze actie is in samenwerking met Code d’Azur ontwikkeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in