Overslaan en naar de inhoud gaan

Verandercommunicatie en inspirerend leiderschap in één

Waarom moet iedereen naar jouw verhaal komen luisteren? ‘Kom vooral als je iemand wilt ontmoeten die haar praktijkervaring en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie: Marjolein Huls, communicatiemanager KPN
Wat: KPN-case: Storytelling: verandercommunicatie en inspirerend leiderschap in één

related partner content for mobile comes here

De KPN-medewerker moet wel enorm verandermoe zijn, na jarenlange strategische veranderingen? Kom je nog wel bij hem binnen?
‘De markt van telecom en ict verandert continu. Het is wel eens lastig als KPN’er te bepalen waar deze ontwikkelingen jou in je dagelijks werk gaan raken of waar je op in kunt spelen. Als communicatieafdeling proberen wij KPN’ers te laten ervaren dat ze in die verandering ook een belangrijke rol hebben. Wij hebben naast social media ook storytelling ingezet om dit te bereiken. Storytelling heeft ons geholpen om dat wat belangrijk is in de strategische koers van KPN via het lijnmanagement echt te laten landen bij medewerkers.’

Social media, ramp of zegen voor organisatieverandering?
‘Bij goed gebruik kunnen social media zeker een zegen zijn. Bij KPN hebben we sinds vorig jaar een social media-platform voor medewerkers: Connect. Hierin zijn Twitter, LinkedIn en Facebook-functionaliteiten voor intern gebruik samengebracht. Het platform helpt ons enorm om verbinding te creëren tussen KPN’ers. Voor communicatieprofessionals betekenen social media wel een andere werkwijze. Zo is bijvoorbeeld de regievoering op boodschappen (het “zenden”) lastiger. Aan de andere kant nemen de snelheid van informatiedeling en de geloofwaardigheid wel enorm toe en wordt iedereen in de organisatie communicatiever.’

Majolein Huls spreekt op 24 maart aanstaande op ons congres over communicatie en verandering .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in