Overslaan en naar de inhoud gaan

SoDA-Onderzoek: Marketeers zetten in 2011 hun geld op social media

The Society of Digital Agencies (SoDA), waartoe ook Achtung! behoort, ondervraagt jaarlijks marketers over hun digitale plannen. Zo ook dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(SoDA), waartoe ook behoort, ondervraagt jaarlijks marketers over hun digitale plannen. Zo ook dit jaar: in de derde Digital Marketing Outlook (DMO) wil 69 procent van de respondenten investeren in sociale netwerken en applicaties. 43 procent is van plan om de investeringen in traditionele media terug te schroeven, en 61 procent wil meer investeren in earned media. Daarnaast hopen de respondenten in 2011 een paar social media marketingexperts als collega te verwelkomen.

related partner content for mobile comes here

600 marketeers deden mee aan het onderzoek. De onderzoekers komen tot de volgende conclusies:

Marketeers zijn van plan om in 2011 te investeren in gemiddeld 5,5 digitale technologieën/tools. Met name in social networks/applicaties, brand experiences en digitale infrastructuur. Men hecht minder aan het bereiken van bloggers, en games.

De voornaamste reden waarom de marketeer zijn investeringen aanpast: veranderend consumentengedrag.

Eigen site eerst
95 procent van de respondenten is van plan een vorm van social media in te zetten in 2011. Maar de meeste marketeers focussen daarbij toch nog op de eigen site, alhoewel Facebook vlak daarna komt.

Marketeers, maar vooral ook bureaus, schroeven de investeringen in earned media op, ten koste van de traditionele mediavormen.

Meten
Marketeers zetten verschillende metrics in om de performance te meten, maar meten met name op branding en product awareness, lead generation en web analytics.

Marketeers halen hun insights vooral van de interne intelligence-afdeling. Weblogs groeien echter qua invloed, vooral bij de bureaus.

Als het gaat om trends laten marketeers zich vooral informeren door vakpublicaties en marketingblogs. Het eigen netwerk volgt op een derde plek, en het digitale marketingbureau moet het doen met een magere zesde plek.

Het hele onderzoek (199 pagina's) is hier na te lezen:

View more documents from .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in