Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen Europa schrijft pitch uit

Volkswagen Europa heeft een pitch uitgeschreven om een bureau naast DDB, waarmee Volkswagen al 42 jaar samenwerkt, te selecteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit meldt Campaign deze week. Volgens het Britse blad doen aan de pitch vijf bureaus mee, twee Britse, een Duits, een Italiaans en een Spaans. De namen zijn niet bekend. Het nieuwe bureauteam wordt naast DDB verantwoordelijk voor het internationale Volkswagen-account. De review wordt begeleid door het Duitse Agency Assesments. De review leidt tot speculaties over DDB's positie. Het zou niet de eerste keer zijn dat een adverteerder stapsgewijs afscheid neemt van een jarenlang durend bureauhuwelijk. Stephen Woodford van DDB UK zegt hierover: 'VW wil zijn bureauteam uitbreiden om andere bureaus op specifieke internationale projecten te laten werken, maar dit is geen bedreiging voor DDB's wereldwijde positie.'

related partner content for mobile comes here

DDB won het Volkswagen-account in 1959 toen het nog Doyle Dane Bernbach heette. De ;Think Small&;">'Think Small' advertentie van Bernbach werd door AdAge uitgeroepen tot beste advertentie van de eeuw. In Amerika is het account sinds 1990 al niet meer in handen van DDB, maar van Deutsch. Volkswagen was vorig jaar in Cannes nog Advertiser of the Year, omdat het de afgelopen jaren zoveel prijzen won. Ook DDB Amsterdam won vele prijzen voor Volkswagen. Hieronder de meest recente commercial van het bureau, die op YouTube een grote hit werd.

Op de vraag of het VW-account in Nederland ook ter discussie staat, zegt managing director Ivo Roefs van DDB Amsterdam, dat VW-importeur PON zijn eigen koers vaart en de bestaande relatie koestert. 'Ze zijn erg blij met ons, en wij met hen', zegt Roefs.'VW heeft vaker met andere bureaus gewerkt naast DDB, maar niets wijst er op dat onze relatie in Nederland onder druk staat'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in