Overslaan en naar de inhoud gaan

'Niet werkende afmeldhyperlink meest gehoorde marketingklacht'

Niet-werkende afmeldhyperlinks bij e-mail nieuwsbrieven, telemarketing en lead-generation geven aanleiding voor klachten bij het online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als een consument vermoedt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame kan hij klagen bij het online klachtenloket . De klachten worden in behandeling genomen door de DDMA Privacy Autoriteit.
Sinds de lancering van het klachtenloket in mei 2010 kwamen ruim 60 klachten binnen. Verreweg de meeste klachten (67%) gingen over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. Ook telemarketing en lead-generation zijn aanleiding voor klachten. 85% van de klachten is inmiddels opgelost.

related partner content for mobile comes here

Het klachtenloket is in beheer van DDMA, de branchevereniging voor dialoogmarketing. Diana Janssen, directeur DDMA: “Het klachtenloket en de DDMA Privacy Autoriteit zijn waardevolle toevoegingen op het bestaande overheidstoezicht, dat niet de mogelijkheden heeft om iedere klacht in behandeling te nemen.” In 2011 wordt het klachtenloket verder uitgebreid

Het klachtenloket is onderdeel van het Privacy Waarborg: een keurmerk op websites en reclame-uitingen waaraan consumenten in één oogopslag zien of bedrijven persoonsgegevens niet misbruiken voor reclamedoeleinden. Inmiddels voeren 80 bij DDMA aangesloten organisaties het Privacy Waarborg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in