'Niet werkende afmeldhyperlink meest gehoorde marketingklacht'


Als een consument vermoedt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame kan hij klagen bij het online klachtenloket www.privacywaarborg.nl. De klachten worden in behandeling genomen door de DDMA Privacy Autoriteit.
Sinds de lancering van het klachtenloket in mei 2010 kwamen ruim 60 klachten binnen. Verreweg de meeste klachten (67%) gingen over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. Ook telemarketing en lead-generation zijn aanleiding voor klachten. 85% van de klachten is inmiddels opgelost.
Het klachtenloket is in beheer van DDMA, de branchevereniging voor dialoogmarketing. Diana Janssen, directeur DDMA: “Het klachtenloket en de DDMA Privacy Autoriteit zijn waardevolle toevoegingen op het bestaande overheidstoezicht, dat niet de mogelijkheden heeft om iedere klacht in behandeling te nemen.” In 2011 wordt het klachtenloket verder uitgebreid
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet klachtenloket is onderdeel van het Privacy Waarborg: een keurmerk op websites en reclame-uitingen waaraan consumenten in één oogopslag zien of bedrijven persoonsgegevens niet misbruiken voor reclamedoeleinden. Inmiddels voeren 80 bij DDMA aangesloten organisaties het Privacy Waarborg.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid