Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten openen minder web-based email, meer mobiel

In november 2010 zakte het percentage bezoekers van web-based emailsites met 6 procent, ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

comScore zag namelijk dat de gemiddelde bezoektijd op web-base emailsites zakte met 9 procent, terwijl het aantal bekeken pagina’s zakte met 15 procent.

Jonge gebruikers (12-17) laten de scherpste daling zien (aantal bezoekers -24 procent). In deze groep zakte het engagement ook, met 48 procent minder kijktijd en aantallen bezochte pagina’s -53 procent. Engagement zakte ook in de groep 18-54, zij het met kleinere percentages.
Daarentegen stegen de percentages bij de groep 55+.

Mannen lieten een sterkere daling zien dan vrouwen: 12 procent minder kijktijd tegenover 7 procent bij de vrouwen.

Ondanks deze dalingen meent comScore dat email een van de populairste activiteiten blijft, en maandelijks meer dan 70 procent van de Amerikaanse online populatie bereikt.

Mobiel emails bekijken

Email wordt steeds vaker op de mobile geraadpleegd. Volgens comScore komt dit door groeiende smartphone-gebruik. In november 2010 openden 70,1 mobiele gebruikers (30 procent van alle mobiele gebruikers) een mailtje op hun mobiel. Dat is een stijging van 36 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Alle leeftijdsgroepen laten hier een 'double-digit' stijging zien.

Mobiele gebruikers tussen de 25 en 34 zullen 60 procent meer dan anderen email op hun mobiel inkijken. De groep 18-24 jaar 46 procent eerder.

Mannen zullen 14 procent meer mobiel hun email checken dan vrouwen.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in