
In november vorig jaar bezochten 153 miljoen mensen web-base emailsites. comScore analyseerde de emaildata en komt tot de conclusie dat minder Amerikanen web-based emailsites bezoeken, maar er ook minder tijd aan besteden.
comScore zag namelijk dat de gemiddelde bezoektijd op web-base emailsites zakte met 9 procent, terwijl het aantal bekeken pagina’s zakte met 15 procent.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQ
Jonge gebruikers (12-17) laten de scherpste daling zien (aantal bezoekers -24 procent). In deze groep zakte het engagement ook, met 48 procent minder kijktijd en aantallen bezochte pagina’s -53 procent. Engagement zakte ook in de groep 18-54, zij het met kleinere percentages.
Daarentegen stegen de percentages bij de groep 55+.
Mannen lieten een sterkere daling zien dan vrouwen: 12 procent minder kijktijd tegenover 7 procent bij de vrouwen.
Ondanks deze dalingen meent comScore dat email een van de populairste activiteiten blijft, en maandelijks meer dan 70 procent van de Amerikaanse online populatie bereikt.
Mobiel emails bekijken
Email wordt steeds vaker op de mobile geraadpleegd. Volgens comScore komt dit door groeiende smartphone-gebruik. In november 2010 openden 70,1 mobiele gebruikers (30 procent van alle mobiele gebruikers) een mailtje op hun mobiel. Dat is een stijging van 36 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Alle leeftijdsgroepen laten hier een 'double-digit' stijging zien.
Mobiele gebruikers tussen de 25 en 34 zullen 60 procent meer dan anderen email op hun mobiel inkijken. De groep 18-24 jaar 46 procent eerder.
Mannen zullen 14 procent meer mobiel hun email checken dan vrouwen.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee