Marketeers brengen in 2011 150 miljoen naar Twitter


Twitter wordt nog lang niet door iedereen gebruikt, maar adverteerders zullen het komende jaar toch 150 miljoen dollar gaan uitgeven aan dit medium. Zo verwacht eMarketer.
In 2010, toen Twitter begon met advertentiediensten, stond het bedrag op 45 miljoen dollar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2012 zal het bedrag stijgen naar 250 miljoen dollar. Het grootste deel zal door Amerikaanse adverteerders worden uitgegeven.
Maar er zijn wel een paar voorwaarden verbonden aan deze optimistische prognose. ‘Als Twitter qua aantallen gebruikers nog kan groeien en marketeers van zijn waarde kan overtuigen als tweede speler na Facebook, zal het slagen in zijn opzet’, aldus eMarketer: ‘Maar dan moeten ze 2011 heel hard aan de bak om de eerste adverteerders een positieve ervaring te geven.’
Twitter komt dit jaar met een doe-het-zelf advertentieplatform dat erg lijkt op het ad targeting system van Facebook.
Bron: eMarketer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid