Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers brengen in 2011 150 miljoen naar Twitter

Twitter wordt nog lang niet door iedereen gebruikt, maar adverteerders zullen het komende jaar toch 150 miljoen dollar gaan uitgeven aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

wordt nog lang niet door iedereen gebruikt, maar adverteerders zullen het komende jaar toch 150 miljoen dollar gaan uitgeven aan dit medium. Zo verwacht .

related partner content for mobile comes here

In 2010, toen Twitter begon met advertentiediensten, stond het bedrag op 45 miljoen dollar.

In 2012 zal het bedrag stijgen naar 250 miljoen dollar. Het grootste deel zal door Amerikaanse adverteerders worden uitgegeven.

Maar er zijn wel een paar voorwaarden verbonden aan deze optimistische prognose. ‘Als Twitter qua aantallen gebruikers nog kan groeien en marketeers van zijn waarde kan overtuigen als tweede speler na Facebook, zal het slagen in zijn opzet’, aldus eMarketer: ‘Maar dan moeten ze 2011 heel hard aan de bak om de eerste adverteerders een positieve ervaring te geven.’

Twitter komt dit jaar met een doe-het-zelf advertentieplatform dat erg lijkt op het ad targeting system van Facebook.

Bron: eMarketer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in