Kritische consument positief over foodmerken


Het Brand Momentum-onderzoek dient als barometer voor de huidige en toekomstige populariteit van 200 merken in Nederland. Het onderzoek werd gehouden onder 1.350 Nederlanders, bestaande uit ‘gewone’ consumenten en prosumers, een groep sterk vooroplopende en beïnvloedende consumenten. Opvallend is dat in 2010 met name foodmerken hoog scoren bij zowel prosumers als de ‘gewone’ consument. Volgens Euro RSCG is dit te danken aan het feit dat deze merken zichtbaar, tastbaar en zelfs eetbaar zijn en zich dus dagelijks kunnen bewijzen richting consumenten.
Maaslander meest populaire kaasmerk
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaaslander is door prosumers verkozen tot het meest populaire kaasmerk in 2010. Met 23,9 procent behaalde het merk de hoogste score van alle kaasmerken. In de categorie food staat Maaslander op de Netto Momentum-lijst op nummer twee, vlak achter Becel. Het is overigens niet de eerste keer in 2010 dat Maaslander een positieve beoordeling krijgt van consumenten. Eerder deze maand werd al bekend gemaakt dat Maaslander kaas het meest onmisbare kaasmerk van Nederland is. Dat bleek uit onderzoek van EURIB/European Institute for Brand Management.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid