Overslaan en naar de inhoud gaan

Kritische consument positief over foodmerken

Het jaar 2010 loopt ten einde en daarmee ook tientallen onderzoeken naar klanttevredenheid. Eén van de jaarlijks terugkerende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Brand Momentum-onderzoek dient als barometer voor de huidige en toekomstige populariteit van 200 merken in Nederland. Het onderzoek werd gehouden onder 1.350 Nederlanders, bestaande uit ‘gewone’ consumenten en prosumers, een groep sterk vooroplopende en beïnvloedende consumenten. Opvallend is dat in 2010 met name foodmerken hoog scoren bij zowel prosumers als de ‘gewone’ consument. Volgens Euro RSCG is dit te danken aan het feit dat deze merken zichtbaar, tastbaar en zelfs eetbaar zijn en zich dus dagelijks kunnen bewijzen richting consumenten.

related partner content for mobile comes here

Maaslander meest populaire kaasmerk

Maaslander is door prosumers verkozen tot het meest populaire kaasmerk in 2010. Met 23,9 procent behaalde het merk de hoogste score van alle kaasmerken. In de categorie food staat Maaslander op de Netto Momentum-lijst op nummer twee, vlak achter Becel. Het is overigens niet de eerste keer in 2010 dat Maaslander een positieve beoordeling krijgt van consumenten. Eerder deze maand werd al bekend gemaakt dat Maaslander kaas het meest onmisbare kaasmerk van Nederland is. Dat bleek uit onderzoek van EURIB/European Institute for Brand Management.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in