Overslaan en naar de inhoud gaan

DCPI 2011: Ikea levert beste klantprestaties

Met de Dutch Customer Performance index (DCPi) zijn voor het tweede jaar op wetenschappelijke basis de klantprestaties van de 100…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meting (dit jaar voor de tweede maal uitgevoerd) wordt gedaan door het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, MIcompany en Metrixlab.

related partner content for mobile comes here

De top100 van dit jaar laat zien dat de relatief beste klantprestaties in Nederland, evenals vorig jaar, worden geleverd door Ikea, gevolgd door Univé en Bol.com. De hoge DCPI van Ikea is het gevolg van de hoge waarde die het bedrijf weet te creëren voor zijn klanten (V2C)). Ikea is met een V2C van 76,0 het enige bedrijf waarbij de gecreëerde waarde voor klanten boven de 70 ligt.

Hema scoort het beste in de subcategorie warenhuizen, Media Markt bij de subcategorie elektronicazaken en Bol.com in de nieuwe subcategorie postorder online. Bol.com heeft na Ikea de meest onderscheidende positie in de subcategorie en eindigt daarom op de tweede plaats binnen de categorie retail. De prestatie van Bol.com is in meerdere opzichten vrij uitzonderlijk te noemen, naast de op één na hoogste overall DCPI van alle 100 bedrijven, heeft Bol.com dit jaar de allerhoogste NPS (was vorig jaar nog Ikea).

De volledige uitslag (pdf) kunt u
lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in