DCPI 2011: Ikea levert beste klantprestaties
De meting (dit jaar voor de tweede maal uitgevoerd) wordt gedaan door het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, MIcompany en Metrixlab.
De top100 van dit jaar laat zien dat de relatief beste klantprestaties in Nederland, evenals vorig jaar, worden geleverd door Ikea, gevolgd door Univé en Bol.com. De hoge DCPI van Ikea is het gevolg van de hoge waarde die het bedrijf weet te creëren voor zijn klanten (V2C)). Ikea is met een V2C van 76,0 het enige bedrijf waarbij de gecreëerde waarde voor klanten boven de 70 ligt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHema scoort het beste in de subcategorie warenhuizen, Media Markt bij de subcategorie elektronicazaken en Bol.com in de nieuwe subcategorie postorder online. Bol.com heeft na Ikea de meest onderscheidende positie in de subcategorie en eindigt daarom op de tweede plaats binnen de categorie retail. De prestatie van Bol.com is in meerdere opzichten vrij uitzonderlijk te noemen, naast de op één na hoogste overall DCPI van alle 100 bedrijven, heeft Bol.com dit jaar de allerhoogste NPS (was vorig jaar nog Ikea).
De volledige uitslag (pdf) kunt u hier
lezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid