Ikea levert weer beste klantprestatie


Dat blijkt uit onderzoek van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, het in customer analytics gespecialiseerde bureau MIcompany en marktonderzoekbureau MetrixLab. De jaarlijkse Customer Performance Awards (CPA) zijn gisteren uitgereikt aan een overall winnaar en aan de winnaars per bedrijfssector.
Winnaars van de Customer Performance Awards (CPA) zijn bedrijven uit de top 100 van Nederlandse dienstverleners, die enerzijds het best hun klanten bedienen en anderzijds daarvan ook bedrijfsmatig profiteren, zowel door een hoge loyaliteit van de klant, als hogere inkomsten per klant. Het onderzoek is onder ruim zevenduizend Nederlandse consumenten uitgevoerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIkea bleek net als vorig jaar de beste klantprestatie te hebben geleverd. Univé, Bol.com en Rabobank volgen. Nieuw in de top 5 is Shell, dat lijkt te profiteren van de problemen bij BP. Sterktste stijger in de ranglijst is Wehkamp.nl.
De NS is uit de top 5 en gedaald naar positie 13. Hoewel de NS nog steeds het best presterende OV-bedrijf is, zijn de prestaties van zowel de NS als de overige bedrijven in de sector in de ogen van de klant verslechterd.
Vorig jaar stond de DSB-bank van Dirk Scheringa nog te boek als onderneming die het slechtst presteert tegenover zijn klanten. Maar na het faillissement van de bank is dit jaar het supermarktconcern Super de Boer als laatste uit de bus gekomen op een ranglijst. Opvallend is ook de slechte positie van zogeheten intermediaire verzekeraars, verzekeraars die werken met verzekeringsadviseurs. Vier van de zes laatste posities worden bezet door deze bedrijven: Aegon (99), Nationale Nederlanden (97), Reaal (95) en Delta Lloyd (94). Alleen ASR heeft zich als intermediaire verzekeraar het afgelopen jaar weten te verbeteren en steeg met vier plaatsen naar positie 85.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid