Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea levert weer beste klantprestatie

Voor het tweede jaar op rij heeft Ikea de beste klantprestatie geleverd. Super de Boer presteerde het slechtste. Opvallend sterke dalers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van het Customer Insights Center van de , het in customer analytics gespecialiseerde bureau MIcompany en marktonderzoekbureau MetrixLab. De jaarlijkse Customer Performance Awards (CPA) zijn gisteren uitgereikt aan een overall winnaar en aan de winnaars per bedrijfssector.

related partner content for mobile comes here

Winnaars van de Customer Performance Awards (CPA) zijn bedrijven uit de top 100 van Nederlandse dienstverleners, die enerzijds het best hun klanten bedienen en anderzijds daarvan ook bedrijfsmatig profiteren, zowel door een hoge loyaliteit van de klant, als hogere inkomsten per klant. Het onderzoek is onder ruim zevenduizend Nederlandse consumenten uitgevoerd.

Ikea bleek net als vorig jaar de beste klantprestatie te hebben geleverd. Univé, Bol.com en Rabobank volgen. Nieuw in de top 5 is Shell, dat lijkt te profiteren van de problemen bij BP. Sterktste stijger in de ranglijst is Wehkamp.nl.

De NS is uit de top 5 en gedaald naar positie 13. Hoewel de NS nog steeds het best presterende OV-bedrijf is, zijn de prestaties van zowel de NS als de overige bedrijven in de sector in de ogen van de klant verslechterd.

Vorig jaar stond de DSB-bank van Dirk Scheringa nog te boek als onderneming die het slechtst presteert tegenover zijn klanten. Maar na het faillissement van de bank is dit jaar het supermarktconcern Super de Boer als laatste uit de bus gekomen op een ranglijst. Opvallend is ook de slechte positie van zogeheten intermediaire verzekeraars, verzekeraars die werken met verzekeringsadviseurs. Vier van de zes laatste posities worden bezet door deze bedrijven: Aegon (99), Nationale Nederlanden (97), Reaal (95) en Delta Lloyd (94). Alleen ASR heeft zich als intermediaire verzekeraar het afgelopen jaar weten te verbeteren en steeg met vier plaatsen naar positie 85.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in