Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever zet eigen naam op verpakking

Unilever gaat de eigen bedrijfsnaam nadrukkelijk onder de aandacht brengen van consumenten. Op de verpakking van Knorr, Omo, Iglo, Lux en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Medio 2005 moet de operatie zijn afgerond, meldt de Volkskrant. Volgens topman Antony Burgmans heeft de consument het recht om te weten wie de maker van zijn producten is. 'Dan kunnen ze op onze internetsite zien hoe wij onze verantwoordelijkheden invullen', zei hij gisteren op de presentatie van de jaarcijfers van het concern. ‘Consumenten moeten denken: oh, het is Unilever dan zal het wel goed zijn.' Tot voor kort hield Unilever zich opzettelijk op de achtergrond, uit vrees dat imagoproblemen bij het ene merk zouden overslaan op een ander.

Verder maakte het concern bekend zich de komende decennia op de 'vitale mens' te richten. Onderzoekers van Unilever hebben de wensen van hun 200 miljoen klanten in kaart gebracht. Deze consumenten hebben volgens de onderzoekers vijf eigenschappen gemeen: ze willen zich elke dag goed voelen, meer presteren, gezonder en langer leven, niet ziek worden en hun kinderen een 'goede start' geven. Burgmans sprak over de 'dagelijkse queeste naar vitaliteit, die Unilever wil ondersteunen'.

Het bedrijf heeft een moeilijk jaar achter de rug. De omzet van het levensmiddelenconcern daalde met name in de VS. Vooral de dieetproducten (Slim.Fast), de parfumdivisie (Calvin Klein) en de diepvriesproducten (Iglo) liepen niet volgens verwachting. Unilever is niet van plan een van deze dochters af te stoten.
Om de divisie diepvries nieuw leven in te blazen, gebruikt Unilever zijn succesmerken. Nu al worden diepvriesproducten onder de naam Knorr verkocht en binnenkort zal ook Bertolli zijn entree in de diepvriesmarkt maken.

De nettoschuld van Unilever nam in 2003 af van 17 naar 12,5 miljard. Burgmans verwacht dat de omzet in 2004 in ieder geval harder zal groeien dan in 2003. Het bedrijf zal tot 2010 geen grote overnames meer doen, beloofde Burgmans. Tenslotte werd ook nog bekend dat vice-voorzitter Niall Fitzgerald Unilever in september verlaat. Patrick Cescau volgt hem op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in