Overslaan en naar de inhoud gaan

Utrecht valt over groot reclamedoek

Een kolossale Volvo-reclame van 600 m2 langs de snelweg A2 leidt tot politieke consternatie in Utrecht. De fractie van Leefbaar Utrecht wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Utrechts Nieuwsblad. Het gemeentebestuur geeft eigenaar Megamedium nog anderhalve week om het gevaarte weg te halen. Het gewraakte billboard werd vrijdag bevestigd aan de zijgevel van het voormalige hoofdkantoor van Mercedes op industrieterrein Lage Weide. Elf weken lang hing op dezelfde plek een reusachtige foto van het nieuwste model Opel.

related partner content for mobile comes here

Reclamebedrijf Megamedium is zich van geen kwaad bewust, zegt directeur Cedric Boterman. Voor de Opel-reclame werd begin oktober gewoon een aanvraag ingediend bij de dienst Bouwbeheer van de gemeente Utrecht. Toen er na twee weken niet was gereageerd door de betrokken dienst, spande Megamedium het doek in een frame tegen de gevel.

Volgens G.Derksen, woordvoerder van de gemeente, hebben juristen inmiddels vastgesteld dat voor de constructie aan het gebouw op Lage Weide zowel een bouw- als een reclamevergunning is vereist. Megamedium heeft die niet aangevraagd, zegt Derksen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in