Overslaan en naar de inhoud gaan

Betaalde downloaddiensten in opmars

Het duurt niet lang meer voor de consument zich er bij zal hebben neergelegd dat hij moet betalen voor het downloaden van muziek. Zolang…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe zijn pogingen om de illegale download-praktijken in Europa te stoppen, mislukt. Maar volgens Forrester-analist Rebecca Jennings is het een kwestie van geduld voordat de markt geleidelijk aan verandert. Dat zal nog dit jaar gebeuren, als gevolg van een aantal wettelijke maatregelen en de expansie van legale downloadservices.

related partner content for mobile comes here

Apple’s iTunes wordt dit jaar in Europa verwacht, evenals Napster’s betaalde diensten. Coca-Cola is al in januari met een betaalde downloadservice van start gegaan. Ondertussen kunnen portals als MSN en Tiscali gebruik maken van hun sterke merknaam, hoge penetratie en reeds bestaande billing-relatie met de consument.

Op den duur kan Apple zich alsnog een goede marktpositie verwerven vanwege de link met de gewilde iPod en hoge merkbekendheid. Napster zal het vanwege zijn geringe brand awareness in Europa moeilijker hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in