Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever misleidt 'met zonder' e-nummers?

Unilever wordt door een voormalig personeelslid juridisch aangepakt omdat reclame maken vóór het ontbreken van kunstmatige geur- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-nummers, kunstmatige geur- en smaakstoffen, zijn een gemeen goed in onze voeding. Het oog wil namelijk ook wat en waarom de dingen niet lekkerder maken als dat makkelijk kan?
E-nummers maken bovendien ons eten hier en daar nog gezonder ook. Suiker kan erg goed vervangen worden door .

related partner content for mobile comes here

En dat terwijl E-nummers volstrekt zijn!

Veel mensen vertrouwen dat echter niet helemaal. Of En daarom zijn er fabrikanten die hun waren aanprijzen als die (nog of weer) ' natuurlijk' zijn. Unilever werkt daar nu hard aan. Een aantal worsten en soepen bevatten geen E-nummers meer.

Daar reclame voor maken gaat microbioloog, Pieter ter Steeg te ver. Hij vraagt de Reclame Code Commissie hier een stokje voor te steken.

dat Unilever in misleidend is. 'Ze suggereren dat er iets mis is met E-nummers', zegt hij. 'In werkelijkheid zijn die stoffen volkomen veilig. Diverse hoogleraren hebben dat bevestigd, net als het Voedingscentrum en de Voedsel- en Warenautoriteit."

Overigens was Ter Steeg ooit werkzaam op R&D bij Unilever.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in