Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaan online marketeers te snel?

De ontwikkelingen op het web volgen elkaar in een razend tempo op. De ene na de andere startup wordt gelanceerd met nieuwe technologieën…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste tijd valt me steeds vaker op dat de ontwikkelingen op het web veel te snel gaan voor de rest van de Nederlandse marketeers. Waar de online wereld in een rap tempo richting web3.0 gaat, begint de marketingwereld het verschijnsel Zoekmachinemarketing pas net te accepteren en gebruiken. Enkele klinkende voorbeelden uit de afgelopen weken illustreren dit probleem. Op de van enkele weken geleden kende bijvoorbeeld maar 1/3 van de zaal tijdens spreker het verschijnsel RSS. Na een presentatie die ik de week daarvoor gaf bleken slechts 3 van de 25 aanwezigen Linkedin te gebruiken?.meer dan de helft had er zelfs nog nooit van gehoord! En dat in een zaal met ondernemers en marketeers.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk moeten de echte online en nieuwe media experts de ontwikkelingen blijven volgen en overal van op de hoogte zijn. Deze kennis kan echter niet direct worden doorgeplaatst naar de rest van de marketingwereld, waar dat nu nog te vaak gebeurd. Te vaak worden ontwikkelingen en startups aangehaald die een nog kleine invloed hebben op het Nederlandse marketingklimaat, denk bijvoorbeeld aan Twitter.

Ik denk dan ook dat de kracht van de online marketing en nieuwe media consultants gericht moet zijn op het creëren van eye-openers en motivaties, alvorens de diepte in te gaan. Hierbij is een directe integratie van offline met online een eerste stap, die vorige week nog in een artikel op :05:42:00Z" title=":05:42:00Z">Marketingfacts is besproken.

Ik ben erg benieuwd hoe de lezers van Molblog over dit onderwerp, dat een steeds groter probleem aan het worden is, denken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in